Vrijdag 1 augustus en zaterdag 2 augustus - Reisverslag uit Palm Desert Country, Verenigde Staten van Fam. Trommel - WaarBenJij.nu Vrijdag 1 augustus en zaterdag 2 augustus - Reisverslag uit Palm Desert Country, Verenigde Staten van Fam. Trommel - WaarBenJij.nu

Vrijdag 1 augustus en zaterdag 2 augustus

Door: Mariska Trommel-Koese

Blijf op de hoogte en volg Fam.

04 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Palm Desert Country

Vrijdag 1 augustus:
Het is 42 graden hier in Palm Desert! Palm Desert ligt naast Palm Springs en het is hier erg rustig op de camping. De meeste mensen komen hier in de winter, dan zijn de temperaturen wat aangenamer.
Het is zelfs zo rustig dat we het zwembad helemaal voor ons zelf alleen hebben.

Als ik even wat in de camper wil halen, hoor ik al van afstand een keiharde piep. De carbon monoxide detector gaat af en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer uit…. Cornelis heeft hem geprobeerd te resetten, waardoor de voortdurende piep overgaat in een piep 1x in de 30 sec. grrrrrr. Er volgt een middagje heen en weer gebel naar Cruise America, niks helpt…. We moeten maar een rondje gaan rijden, zodat de accu goed opgeladen wordt en de piep zal stoppen. Niet dus…..uiteindelijk moeten we een zekering er uit halen en ja hoor: het gepiep stopt!!! Ondertussen is wel in het dashboard verschenen dat de olie vervangen moet worden….. Per toeval kwamen we al rijdend langs een Ford garage, waar we morgenochtend terecht kunnen.

's Avonds hebben we onverwachts gezellig zitten eten in een grill house met live muziek.

Zaterdag 2 augustus:
Eerst naar de Ford garage, waar ze binnen een half uurtje de olie hebben vervangen. En dan op weg naar San Diego, dat is zo'n 200 km. Onderweg besluiten we door Joshua Tree National Park te rijden. Dat blijkt een goede keuze te zijn: een uniek landschap met deze karakteristieke bomen. We hebben ook nog een trail gelopen, waarbij we een ratelslang hebben gezien. En de meiden zagen genoeg rotsen waar Jen wat moois van kan maken!

In de buurt van San Diego komend wordt het verkeer drukker en ze rijden hier als een stelletje…….
De camping staat erg vol en overal om je heen hoor je Spaans praten. San Diego ligt ook dichtbij de Mexicaanse grens.